جوهر برای کارتریج پرینتر
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جوهر یکی از اساسی‌ترین مواد مصرفی هر پرینتری محسوب می‌شود. اما این ماده‌ی مصرفی در دو دسته پرینتر لیزری و پرینتر جوهر افشان دو نام متفاوت دارد و در واقع وقتی صحبت از جوهر می‌شود به این معنی است که ما درباره‌ی یکی از مواد مصرفی در پرینتر جوهرافشان حرف می‌زنیم، زیرا تکنولوژی و ساخت جوهر برای چاپگر لیزری متفاوت است و به آن «تونر» می گویند.

جوهر برای کارتریج پرینتر

جوهر برای کارتریج پرینتر

جوهرهایی که در چاپگرهای جوهرافشان مورداستفاده قرار می‌گیرند به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. جوهر Pigment Base و Dye Base. شباهت عمده‌ی این دو نوع جوهر در این است که هر دو مایع هستند اما نوع مایع و محتوایشان کمی متفاوت است. در نوع Dye Base جوهر حالتی محلول و رقیق دارد که نور به راحتی از آن عبور می‌کند و مایع آن به عبارتی شفاف تر است اما نوع Pigment base حاوی ذرات ریز رنگی و جامدی است که باعث ایجاد غلظت زیادی در محلول جوهر شده است. عیب این نوع جوهر نسبت به نوع قبلی در این است که گاهی ممکن است باعث مسدود شدن هد پرینتر بشوند که علت آن ممکن است ذرات ریز تشکیل دهنده‌ی جوهر باشند، به همین دلیل است که سازندگان این نوع جوهرهای توصیه می‌کنند که قبل از استفاده قوطی حاوی جوهر حتماً تکان داده شود. ای نوع جوهرها در مقابل مزیت‌هایی هم دارند و آن پایداری و مقاومت بیشتر در برابر نور و رطوبت است. ناگفته نماند که قیمت این نوع جوهر نسبت به نوع دیگر گران‌ تر است.

جوهرهای Dye Base از آن جا که ارزان‌تر است معایبی هم دارد که یکی از آن معایب ماندگاری پایین جوهر در برابر اشعه UV است. بروز این حالت جایی مورد توجه است که خود سازندگان برای در بیان سطح ماندگاری جوهر در چاپ برای آن عنوان «In Album» به کار می‌برند. اما در مقابل نسبت به مدل Pigment احتمال گرفتگی هد در استفاده از این نوع جوهر بسیار پایین‌تر است.

گاهی درباره‌ی استفاده‌ی این دو نوع جوهر به جای همدیگر مورد سؤال است که هر چند پرینترهای Pigment Base با جوهر Dye هم کار می‌کنند اما توصیه می‌شود برعکس آن را هرگز انجام ندهید یعنی هیچ گاه از جوهر Pigment در پرینترهای Dye Base استفاده نکنید.

 

  منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی

مواد مصرفی کارتریج  جوهرشارژ  تونرشارژ   فوم رول  رول   درام   بلید

تجهیزات آموزشی  پرده نمایش  پایه نصب دیتا ویدئو پروژکتور  برد هوشمند  کیت هوشمند  باکس محافظ دیتا پروژکتور

تجهیزات فروشگاهی  کاغذخردکن  اسکناس شمار   پرینتر PVC  صندوق فروشگاهی  بارکدخوان   لیبل پرینتر  فیش پرینتر  پرفراژچک

سیستم ها امنیتی  دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته دام  دوربین مدار بسته بولت دوربین مدار بسته باکس   لوازم جانبی دوربین آداپتور دوربین مدار بسته

لنز دوربین مدار بسته کابل دوربین مدار بسته  دستگاه DVR  دستگاه NVR

دستگاه دی وی آر 4 کانال  دستگاه دی وی آر 8 کانال  دستگاه دی وی آر 16 کانال  دستگاه دی وی آر 32 کانال

دستگاه ان وی آر 4 کانال  دستگاه ان وی آر 8 کانال  دستگاه ان وی آر 16 کانال  دستگاه ان وی آر 24 کانال   دستگاه ان وی آر 32 کانال

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور  قطعات کامپیوتر  لوازم جانبی کامپیوتر

لپ تاپ و تبلت  لپ تاپ  تبلت

تجهیزات شبکه  مودم وایرلس ADSL  کارت شبکه

 





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : چهار شنبه 26 آبان 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی